Fecske. Fotó: Craig Adam.

Az első fecskék

Nehezebb kinyalni a Google fenekét, mint elsőre látszik

Az első projekt is sokkal több időbe került, mint azt előre gondoltam. A konkurencia úgy ette bele magát a Google találati listába, mint a szú a fába.

Két vasat tartok jelenleg a tűzben, az első ez a blog/portfólió oldal, amit még csak építek újra, igazi SEO nem történik rajta csak előkészítés. Erre elég kevés időm van, munka után, gyerek fektetés után néha egy pár óra, amit az alvásból csípek le.

A legnagyobb falat most a munkahelyi SEO. Van ugye a légtechnika/ventilátor webáruház, amire a múlt hó végén raktunk új, saját fejlesztésű motort. A fejlesztés közben az elsődleges szempontunk a felhasználóbarát felület építése volt, a SEO kissé visszaszorult. Nos első lépésnek elkezdtem rendberakni az oldal html struktúráját. H1 és H2 meg a társaik okos elrendezése, amitől az oldalba elég sokszor bele kellett nyúlni, de ha belenyúltam, akkor az ott már nem volt olyan, mint kellett volna, szóval végeláthatatlan folyamatnak tűnik. Még nincs kész 100%-ban, de már sokkal jobb.

Schema

Végigcsináltam a schema.org ajánlásokat is, amiket már az előző két webáruház motorba is beleépítettem, de nem nagyon láttam hasznát. Elvileg most egy napi reszelés után már mindent kell tudnia, kijelez a keresőlistán árat, raktárkészletet, értékelést, mindent.

Az értékelés (AggregateRating) egyébként megérne egy misét. Fel van véve a to-do-listbe, hogy fejleszteni kell egy normális értékelő rendszert (csillagozós, mondjuk), a webáruház szerkezetében előre definiált helyeken ott is vannak a dobozai, csak üresen. No, ezeket a dobozokat kellett most valahogy 5 perces munkával értékelő felületté alakítanom. Az értékelésnél tudni kell egy kapott osztályzatot, meg, hogy hány ember véleményét tükrözi ez. A pontszám egyszerű volt, hármasnál szarabbat nem adunk a termékeinknek így generálok php-vel egy random számot háromtól ötig, majd kiíratom. A vélemények mennyiségét pedig a termék sorszámával oldottam meg, így kaptam viszonylag nagy értékelési arányokat.

Nem jó megoldás hosszútávon, de gyorsban megfelelt.

Szóval elvileg kéne tudnia a nyamvadék Googlenek mindent a termékeinkről, kíváncsian várom, hogy mi lesz az eredmény.

404 és canonical

A másik nagy hiba, amire nem gondoltunk előre sem én sem a kollégám, hogy az átmozgatott termékeink (mert kicsit változtatni kellett az új áruházban a könyvtár struktúrán is) duplikált tartalmat generálnak, meg egy rakat 404 hibát is. Itt már csak tűzoltani tudtunk, javítani, canonical url-t feltenni, új webhelytérképeket beküldeni, ez most hátravetett és folyamatban van a korrekció.

Fecsek

Az első fecskék azért megjelentek az égbolton, a főoldal a ventilátor kulcsszóra elindult a második oldalról az elsőre, egyre több termékről értesít a Google Alerts. Jellemzően a rövid keresőszavak kezdenek előremászni egyenlőre, az összetett 3-5 szavas kifejezések még lapítanak, ezeket az elkészült és folyamatosan generált cikkektől várom.

Mert felújítottam a céges blogot is, és létrehoztam fiktív blogokat különböző szolgáltatóknál, amikre folyamatosan tartalmat építek, ami rendszertelenül átlinkelget hozzánk is. Nem durván, nagyon finoman, több naponta egy link.

A következő nagy falat a Google Plus bevezetése lesz, de ott visszaigazoló pin kódos levélre várok, már hat napja érkezik…

Címkék:

— 2001 óta írom ezt a blogot. Alkalmazott grafikusként, programozóként dolgozom és munkaidőn kívül a kislányommal és a feleségemmel töltöm az időmet. Megtaláltok a Twitteren (@oriandras) és a Facebookon is.

komment

Írj hozzászólást!

Felhasználási feltételeket elfogadom!