Idegesítően ostoba alkalmazás: Facebook
A share gomb hibajelenségeitől a mobil facebookig.
A Facebook egy tök jó adatbázis, de az elmúlt időszakban egyre bántóbban szar a kezelőfelülete. Én böngészőben és android appon használom és egyik sem működik jól.
1. A Share gomb
A legbántóbb hibajelenség, ami egyébként az egész adatkezelési rend gyenge pontja a share gomb. Ismerjük a funkcióját, ha egy haverod kirak valami érdekeset te tovább osztod a te haverjaidnak. Amikor a Timeline előtt a Google Plus megjelent a körökkel, így a teljesen újragondolt ismerős kezeléssel, a Facebook mindent félbehagyott és egyszerűen lekoppintotta két hónap alatt a Google új ötletét. Az az igazság, hogy jobban csinálta, mert több felhasználója volt rá, de egyvalamit, érthetetlen okból nem nyúltak le, a Share funkció testreszabhatóságát.
A share a Facebbok találmánya és a Google tökéletesre fejlesztette, mert nála állítható, hogy a Share funkciót használhatják-e, vagy nem az ismerősök. A Facebook ezt elfelejtette. Így aztán amikor kipakolok a Ciliről képet, szépen végigfilterezem, hogy ki láthatja, kivel szeretném megosztani, majd jön Anyám és a Sógornőm és továbbosztják. Nem rájuk haragszom, mert ők csak használják az alkalmazást, de az eredmény az, hogy egyre többször inkább nem töltök fel képet, mert nem tökéletes a rendszer. Bosszant, zavar.
2. Az ostoba mobil applikáció
A másik ostoba dolog a mobil kezelőfelület, amit Androidra álmodtak meg. Nem t’om Applenél mi a helyzet, az Android app egy szóval jellemezhető: FOS. Állandóan szakad, az ikonok túlérzékenyek, a menürendszer gyakorlatilag használhatatlan, az oldalak nem adminisztrálhatóak, az események kezelhetetlenek, a Timeline cover fotó kilóg. Ez nem alkalmazás, ez egy fos.
Egyvalamiért nincs mit ugatni, igazából, hát ingyen van: olcsó húsnak híg a leve.
3. Az ostoba hirdetések és a változó felület
A Facebook hirdetései egyre agresszívabb formában jelentkeznek, egyre jobban a képedbe másznak. Értem én, hogy ettől van ingyen, de az amúgy is – látszólag – koncepciótlan változtatások a kezelőfelületen most tovább vannak terhelve a fixen kiordító reklámcsíkokkal.
Miért kell havonta áttervezni a felületet? Még meg se szokták a népek az új funkciókat, az új elrendezést már változik valami. Miért nem lehet tisztességesen beállítani, hogy a hírfolyamok mit mutassanak. Az elvileg filterezhető tartalom folyamok gyakorlatilag egymást átfedő, tartalom duplikáló eszközökké lettek degradálva, pedig nagyon jól indultak.
Miért kell a megszokott funkciókat átalakítani? Régen a like gomb nem volt share funkciós, nem küldött üzenetet, satöbbi.
Konklúzió
Megnézem a Facebookot, mert megkerülhetetlen, de ma reggel úgy döntöttem az igazi közösségi felület, amit használni fogok a Google Plus lesz. Kompromisszum, mert azon kevesen vannak, de okosabb, jobban személyre szabható, mobilon is tökéletes, és a Facebook, ha így folytatja tovább úgyis halálra van ítélve.
Share tiltása a Facebook fotókon | Creative Slave
[...] mióta a kislányom megszületett az a legnagyobb bajom, hogy szívesen osztanék meg az ismerőseimmel képeket és videókat róla, de van két renitens, akik állandóan tovább [...]
2012-11-17 08:18:47
Írj hozzászólást!